
MONTMELÓ.- L’estructura metàl·lica que fa de pont sobre la via, el carril sota el pont de ferro en una sola direcció, el soroll de les màquines a la via, i la pols que cobreix les proximitats són motius suficients per provocar les queixes dels afectats. Cada persona pateix els inconvenients en funció de la seva particular sensibilitat.
Alguns comerciants de la part que queda del costat del Camp de Futbol es queixen que han perdut clients, altres no ho han notat, i, fins i tot, algú creu que l’ha beneficiat. El cert és que per uns això ha anat bé i per altres és un contratemps. Cadascú ho explica en funció de com l’afecta. L’estructura de la passarel·la sobre la via del tren és millorable, ja que provoca problemes per passar amb paraigües quan plou. El fred ha obligat a posar unes catifes de goma per evitar les relliscades pel gel. L’Ajuntament insisteix davant ADIF per millorar la passarel·la i negocia que en els mesos vinents se n’instal·li una a sobre de l’antic pont que serveixi per accedir a la futura estació provisional.
El carril sota el pont de ferro és insuficient per absorbir el trànsit i s’està a l’espera de desmuntar una torre elèctrica per fer un segon carril i eliminar el semàfor que dóna pas alternatiu en l’un i l’altre sentit. Les cues de vehicles esperant el pas són molt llargues a les hores d’entrada i sortida de les empreses. Les dificultats pel trànsit s’agreugen en passar pel carrer de la Font dels Crèixems i trobar camions de gran tonatge descarregant a les naus industrials.
Aquests inconvenients són menors en comparació amb el soroll que pateixen durant el dia els veïns que viuen a la zona de les obres. Les màquines tenen un dispositiu de seguretat que funciona mitjançant un avisador acústic repetitiu i molt molest, i que sona nit i dia quan hi treballen. L’Ajuntament ha exigit un estudi dels nivells acústics i que en redueixin les emissions si volen continuar treballant a la nit. ADIF intenta fer aquestes obres ara a l’hivern al més ràpid possible per corregir el retard que porta i perquè amb les finestres tancades no se sent tant el soroll que han de fer per construir unes pantalles de formigó de vint-i-quatre metres d’alçada, tot i que la major part anirà sota la superfície.
Molts veïns pateixen estoicament les molèsties i accepten que no hi cap altre remei i que alguns sortiran beneficiats una vegada acabin les obres. De moment, es fan els grans i profunds murs de formigó dins dels quals anirà la via d’alta velocitat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario