Mostrando entradas con la etiqueta Circuito. Mostrar todas las entradas
Mostrando entradas con la etiqueta Circuito. Mostrar todas las entradas

viernes, 6 de febrero de 2009

LA BANDERA DE QUADRES O LA FORÇA DEL MOTOR REPASSA LA HISTÒRIA DE L'AUTOMOBILISME

Nou automòbils de competició suposen els atractius més espectaculars de l'exposició que recull l'evolució de l'esport del motor i la indústria que el recolza. Els vehicles i un conjunt de panells informatius amb fotos, indumentària i d'altres elements relacionats amb l'automobilisme de competició formen una mostra didàctica i pionera de gran interès.
El títol ha requerit d'un complement perquè tothom coneix la bandera de quadres que posa fi a les curses de fórmula 1, però no tothom sap que es diu the chequered flag. Aixa, La força del motor dóna més idea del contingut.
Salvador Claret, comissari de la exposició, explica que "el món del motor i la competició va molt més enllà de la Formula 1" i en aquesta mostra es pot veure l'abast i la importància que va anar creixent al llarg del segle passat.
A les sales de l'exposició es distribueixen els nou vehicles que han participat a les curses automobilístiques des del Hispano Suiza de 1910, el Bugatti de 1925, el Alfa Romeo de 1934, el Ferrari de 1955, el Pegasso Z-102 de 1953, el Authi Morris Mini de 1973, el Mclarem Mercedes de 2000, el Seat Toledo de 2004, i el Renault R26 amb que Fernando Alonso va guanyar el Campionat del Món l'any 2006.
Es defineixen quatre apartats que recullen L'època heroica 1895-1918; Les grans marques 1918-1940; la Creació i consolidació de la Fórmula 1 1945-1990, i la Consolidació de l'automobilisme a Catalunya 1991-2008.
Diverses institucions i organismes han col·laborat per tirar endavant aquesta mostra amb l’objectiu de generar al·licients pel turisme a la comarca del Vallès Oriental i posar els fonaments del futur museu del motor. S’ha instal·lat a uns locals a la sortida de Montmeló, en el camí que han de seguir els aficionats per anar al Circuit.
L’exposició romandrà oberta fins el 17 de maig. Això vol dir que la podran visitar els seguidors de la Fórmula 1 que vinguin al Circuit el cap de setmana del 8 al 10 de maig.

miércoles, 7 de enero de 2009

NEVADA, UN REGALO PARA TODOS

Montmeló / Montornés.- Una nevada de cierta intensidad sorprendió el atardecer del 6 de enero a las familias que celebraban aún la fiesta de la ilusión que se vive el día de los Reyes Magos.
La nieve cuajó en toda la zona y ocasionó algunos problemas, como cortes de suministro eléctrico, caída de algunos árboles y sustos a los conductores poco habituados a conducir en estas condiciones.

domingo, 14 de diciembre de 2008

IMÁGENES DE MONTMELÓ EN UN LIBRO



MONTMELÓ.- Josept Umbert presentó el libro Montmeló, 115 anys d’imatges el viernes 12 de diciembre en la Sala de la Concordia del Ayuntamiento.
El libro recoge más de doscientas fotografías y postales realizadas por varios amantes de la fotografía desde finales del siglo XIX en la que se puede apreciar la evolución del pueblo en poco más de cien años.
La sala estaba repleta de público expectante al ver imágenes de un paisaje que ya no existe. El libro se pone a la venta al precio de 17€.

martes, 9 de diciembre de 2008

SUBVENCIÓ DE LA GENERALITAT PEL MUSEU DEL MOTOR

MONTMELÓ.- El Govern de la Generalitat ha donat una subvenció de 360.000 euros pel desenvolupament de tres exposicions relacionades amb el món del motor.
L’ajut va destinat a un pla del Consell Comarcal per fomentar el caire turístic que aporta el Circuit de Catalunya al Vallès Oriental. Aquest pla s’ha concretat en tres exposicions sobre el món de l’automobilisme, la Fira d’ocasió de l’automobilisme, i el motociclisme de competició.
Aquestes mostres s’instal·laran a Montmeló, concretament a uns locals comercials que llogarà el Consell Comarcal a la sortida del poble per la carretera de Granollers. L’organització de les exposicions ha de servir com a embrió del que serà Museu del Motor i altres certamens comercials sobre l’automoció que es programaran en els propers mesos.
La partida econòmica concedida pel Govern de la Generalitat materialitza un projecte que la comarca, i especialment Montmeló, demanaven des de fa anys.